Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule

Korte, krachtige video’s zijn niet meer weg te denken van social media – en met goede reden. Ze grijpen razendsnel de aandacht en blijven hangen.

Maar hoe zet je ze als bedrijf effectief in? In onze nieuwste Webleads Weetjes deelt Bente 3 slimme tips om short form video’s strategisch te gebruiken.

Je merkverhaal in 15 seconden viraal

Je hebt een mooi product of dienst, een goede website en je plaatst geregeld berichten online. Maar toch blijft het relatief stil. Je doelgroep lijkt je niet te vinden, laat staan dat ze betrokken raken of converteren. Je verhaal spreekt (nog) niet genoeg aan en valt dus niet op bij je doelgroep.​

Dat kan anders! Met een korte video van 15 seconden kun je al de aandacht van je doelgroep trekken en ook nog hun interesse wekken en aanzetten tot actie. Je start met een sterke opening, waarbij je direct de aandacht pakt en vervolgens laat je zien wie je bent, wat je doet en waarom dat relevant is voor hen. En vergeet de call-to-action niet. En dat alles in een formaat dat perfect past bij het steeds snellere kijk- en scrollgedrag van je doelgroep op platforms als TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts.​

De kracht van short-form video voor jouw bedrijf

Short-form video is geen trend meer; het zou een krachtig onderdeel van je strategie moeten zijn om je merkverhaal te vertellen op een manier die aansluit bij het gedrag en de voorkeuren van je doelgroep. Het stelt je in staat om:​

  • Snel de aandacht te trekken
  • Een duidelijk verhaal te vertellen. Zelfs in korte video's
  • Vertrouwen op te bouwen bij je doelgroep door echte mensen en situaties te laten zien.
  • Interactie te stimuleren: Speel in op trends en activeer en betrek je doelgroep

Durf jij short form video te negeren?

Als je short-form video niet inzet, loop je het risico om op korte termijn achter te blijven bij concurrenten. Je mist de kans om op een laagdrempelige en effectieve manier je doelgroep te bereiken en te betrekken. In een tijd waarin aandacht schaars is, biedt short-form video een unieke mogelijkheid om op te vallen en een blijvende indruk te maken.​ Want wat als iemand klaar is om te kopen? Dan moeten ze aan jouw merk, product of dienst denken. En juist daar speelt short-format video een belangrijke rol in. Mis dus niet de kans om door middel van goede, korte verhalen de aandacht te blijven trekken met short-form video!

Vergelijkbare kennisbank items

Blog 3 minuten

De impact van AI op social media: de kansen én risico’s voor jouw bedrijf

Social media marketing
Blog 5 minuten

Zoek niet verder: zo word je gevonden als dé autoriteit

SEO,SEA,Online marketing
Blog 5 minuten

AI Overview: de nieuwe realiteit van zoeken

SEA,SEO,Online marketing