Pinterest

Met meer dan 4,6 miljoen unieke maandelijkse bezoekers is Pinterest een platform dat blijft groeien. En waar eerst enkel gedacht werd dat Pinterest door de wat oudere doelgroep gebruikt werd, zie je nu dat met 28% de grootste doelgroep op Pinterest tussen de 18 en 24 jaar oud is. Deze Gen-Z generatie gebruikt dit kanaal dan ook als een ware zoekmachine. Er liggen hier dan ook enorm veel kansen om deze doelgroep met de juiste content te bereiken.

  • Relevant en interessant omdat er al intentie is (zoekopdrachten)
  • Bezoekers hebben in 97% van de gevallen nog geen merkvoorkeur
  • Mensen komen voor inspiratie. Laat ze maar zien waar je goed in bent!

Pinterest wordt vaak gezien als een inspiratiekanaal, wat zich uitstekend leent voor het kennismaken en leren kennen van je doelgroep: een stukje naamsbekendheid. Maar als je verder dan enkel de organische pins kijkt, is het een kanaal waarmee je met een paid campagne jouw doelgroep door de hele funnel kan leiden. Door de inzet van een strategische full-funnel campagne kan jouw doelgroep of gebruiker zelfs verleid worden tot een aankoop of conversie, denk hierbij aan het aanvragen van een magazine.

Of je nu enkel organisch, met campagnes of gecombineerd aan de slag wilt met Pinterest, met ons als sparringpartner of als uitvoerder maken we er samen een succes van!

KennismakenKennismakenLiefst echt, maar mag ook online!Voorbeelden Kijken!Voorbeelden Kijken!
Expertise
Social media marketing
Onze social media marketing expert(s)

Online marketeer

Lisanne Hilbers

Online marketeer

Mijke Codée
0 miljoen
social media gebruikers
0 minuten
schermtijd per dag
0miljoen
Maandelijkse bezoekers (NL)

Hoe we Pinterest succesvol inzetten?

  • Plan op maat - Geen doel of doelgroep is hetzelfde. We passen bewezen theorieën en strategieën toe en stemmen die af op jouw doel en doelgroep.
  • Datagedreven & resultaatgericht - Een bewezen aanpak die al werkt bij onze klanten.
  • Innovatief - We leren, ontwikkelen en experimenteren doorlopend. En de opgedane kennis zetten we in om jouw social campagnes te optimaliseren. Toegang tot bèta's en korte lijnen met Pinterest.
  • Specialistische kennis van zowel organisch als betaalde inzet van het kanaal (best practices, targetingopties, tracking, tooling, algoritme beïnvloeden)

Dit doen we met succes

We hebben een heleboel leuke klanten en opdrachten en we vertellen daar graag over. Maar nog liever laten we de voorbeelden en resultaten voorzichzelf spreken. Bekijk hier een selectie van ons werk.

300+ sollicitanten in het eerste jaar

SEO,Social media marketing,SEA

Online impact en zichtbaarheid: de succesvolle mix van kanalen voor BAUHAUS

Online marketing,Design,Social media marketing,SEA

Met een succesvolle, onderbouwde strategie heeft Brother mooie stappen gezet op het gebied van online presence

Online marketing,Social media marketing,SEA

Wat onze klanten van ons vinden

Ik ben zeer tevreden over Webleads! Hun team heeft geholpen met effectieve online marketing en resultaten waren snel zichtbaar. Sterke aanbeveling!HenkEigenaar
Webleads is een competente duizendpoot en voor BAUHAUS de one-stop oplossing voor onze online marketingactiviteiten.Anne van BreukelenOnline Marketing Manager
We hebben met een succesvolle, onderbouwde strategie mooie stappen gezet op het gebied van onze online presence. We zijn dus erg tevreden met Webleads en werken nu doorlopend aan meer resultaten op dit gebied.Krista Wiggers

Veelgestelde vragen over Pinterest

Hoe krijg ik meer volgers op mijn social media kanalen?
Waardevolle content is key: informatieve en visueel aantrekkelijk content die jouw doelgroep aanspreekt. Maar ook interactie is van belang: reageer op reacties onder jouw posts, bouw een community op. Daarnaast kan Webleads ook met strategische campagnes ervoor zorgen dat jouw volgerbase wordt vergroot.
Hoe halen we meer resultaat uit onze socials (leads, sales)
Met een gedegen contentstrategie behaal je het optimale resultaat uit jouw socials. Speel in op de contentbehoefte van de klant. Dit kan met doelgerichte advertenties.
Social media zelf doen of uitbesteden?
Social media wordt vaak als een bijkomende taak gezien, overweeg of je hier genoeg en geschikte mankracht voor in huis hebt. Als het niet intern beheerd kan worden, besteed het dan uit aan een online marketing bureau. Zo kunnen de experts resultaatgericht met jouw social media aan de slag.
Kom je er niet uit?
Neem contact op met onze pinterest specialist!

Lisanne Hilbers

Online marketeer
ContactContact