Cross-platform campagne leidt tot maximale aanvragen van Drieklomp magazine

August 2025

Drieklomp is hét makelaarskantoor voor exclusieve woningen. Het bedrijf brengt niet alleen bijzondere huizen onder de aandacht, maar ook inspirerende verhalen, interviews en trends via een eigen magazine. Voor de promotie daarvan schakelde Drieklomp Webleads in. Met succes! Zó succesvol zelfs, dat de campagne eerder moest worden stopgezet omdat de gehele oplage van het magazine was aangevraagd.

Expertise
Online marketing
Onze online marketing expert(s)

Media director

Mathijs Kroes

Online marketeer

Lisanne Hilbers
+0%
Doorklikratio Meta
0
Kosten per actie
+0K
Google Demand Gen vertoningen
+0%
Google Ads conversiepercentage
0%
Oplage aangevraagd vóór de einddatum
swipe

Waarom Webleads?

Drieklomp wilde haar magazine bij een bredere, maar gerichte doelgroep onder de aandacht brengen. Belangrijk was dat er niet alleen bereik werd gerealiseerd, maar ook daadwerkelijke aanvragen. Webleads ontwikkelde een cross-platform campagne, waarbij verschillende kanalen elkaar versterkten en samen zorgden voor een opvallend krachtig resultaat.

Resultaten

  • 4.100+ klikken via Meta naar de landingspagina
  • CPA van €3,21 op Meta
  • 138.000+ vertoningen via Google Demand Gen
  • 4,26% conversiepercentage via Google Ads
  • Oplage volledig aangevraagd vóór de einddatum

Hoe zijn we tot dit succes gekomen?

Op Meta zetten we een funnel-campagne in, waarbij we eerst via een verkeerscampagne geïnteresseerden naar de landingspagina leidden. Vervolgens retargetten we deze doelgroep met een leadcampagne om kwalitatieve leads te genereren voor het magazine. Op Google Ads draaiden we een Demand Gen campagne, een campagne die betrokkenheid en actie op YouTube genereert. Deze campagne bracht het magazine breed onder de aandacht. Daarnaast draaiden we een Corporate campagne. die specifiek gericht was op conversie, met als resultaat een uitzonderlijk hoog conversiepercentage van 4,26%.

Dankzij het slimme samenspel tussen de platformen zagen mensen het magazine op meerdere plekken terug, wat leidde tot meer herkenning en hogere aanvraag bereidheid.

Wat vindt Drieklomp?

“De samenwerking met Webleads verliep soepel en doelgericht. We zochten een manier om ons magazine breder onder de aandacht te brengen, maar wel bij de juiste doelgroep. De campagne was snel opgezet en leverde al in korte tijd resultaat op. Het was verrassend hoe snel de aanvragen binnenkwamen. Binnen de kortste keren waren we door de voorraad heen. Vanwege het succes werd de campagne later in het jaar opnieuw ingezet. "Dit keer met een grotere oplage, want we wisten nu wat we konden verwachten.”
Marketing manager - Drieklomp
Jesler Laansma

Vergelijkbare succesverhalen

Zo heeft Onlinetapijttegels meer omzet gegenereerd met google campagnes

Online marketing,Development

In 5 jaar 457% omzetgroei voor Chefstore.nl door online campagnes

Online marketing

BRUKO hijst honderden zakelijke connecties binnen

Online marketing