
Cross-platform campagne leidt tot maximale aanvragen van Drieklomp magazine
Drieklomp is hét makelaarskantoor voor exclusieve woningen. Het bedrijf brengt niet alleen bijzondere huizen onder de aandacht, maar ook inspirerende verhalen, interviews en trends via een eigen magazine. Voor de promotie daarvan schakelde Drieklomp Webleads in. Met succes! Zó succesvol zelfs, dat de campagne eerder moest worden stopgezet omdat de gehele oplage van het magazine was aangevraagd.

Media director

Online marketeer




Waarom Webleads?
Drieklomp wilde haar magazine bij een bredere, maar gerichte doelgroep onder de aandacht brengen. Belangrijk was dat er niet alleen bereik werd gerealiseerd, maar ook daadwerkelijke aanvragen. Webleads ontwikkelde een cross-platform campagne, waarbij verschillende kanalen elkaar versterkten en samen zorgden voor een opvallend krachtig resultaat.
Resultaten
- 4.100+ klikken via Meta naar de landingspagina
- CPA van €3,21 op Meta
- 138.000+ vertoningen via Google Demand Gen
- 4,26% conversiepercentage via Google Ads
- Oplage volledig aangevraagd vóór de einddatum
Hoe zijn we tot dit succes gekomen?
Op Meta zetten we een funnel-campagne in, waarbij we eerst via een verkeerscampagne geïnteresseerden naar de landingspagina leidden. Vervolgens retargetten we deze doelgroep met een leadcampagne om kwalitatieve leads te genereren voor het magazine. Op Google Ads draaiden we een Demand Gen campagne, een campagne die betrokkenheid en actie op YouTube genereert. Deze campagne bracht het magazine breed onder de aandacht. Daarnaast draaiden we een Corporate campagne. die specifiek gericht was op conversie, met als resultaat een uitzonderlijk hoog conversiepercentage van 4,26%.
Dankzij het slimme samenspel tussen de platformen zagen mensen het magazine op meerdere plekken terug, wat leidde tot meer herkenning en hogere aanvraag bereidheid.