Webleads Weetjes #08 treffende teksten op jouw website
Je opent een website en ziet een hoop tekst, maar je hebt geen idee wat er nou eigenlijk staat. Herken je dit? In deze Webleads Weetjes geeft Rik je drie copywriting tips om aantrekkelijke website teksten te schrijven.
Mocht het kijken van de video momenteel niet lukken, hebben we de tips van Rik hieronder voor je uitgeschreven:
Triggers om je tekst aantrekkelijker te maken
Maak gebruik van: Before, After, Bridge, ofwel BAB. Vóór het lezen en het vinden van een oplossing bevindt de lezer zich in de 'Before'-status. Na het lezen en het vinden van een oplossing, bereikt de lezer de 'After'-status. De 'Bridge' markeert de stappen die nodig zijn om van de 'Before'-status naar de 'After'-status te gaan, en toont hoe het probleem succesvol is opgelost.
Zorg ervoor dat je tekst zo wordt opgebouwd dat deze direct een sterke inleiding heeft en dus triggert voor jouw websitebezoeker. Begin je inleiding met een herkenbare vraag, dit wekt nieuwsgierigheid op en stimuleert om verder te lezen.
De beleving van je tekst versterken
Ook je woordkeuzes hebben invloed op de beleving van je lezers. Vaak worden alleen de kenmerken (features) genoemd, terwijl de voordelen (benefits) worden vergeten. Door juist de voordelen te benadrukken, kun je de verbeelding van je lezers prikkelen en meer impact maken.
ChatGPT gebruiken voor je website teksten
Inmiddels ken je vast ChatGPT wel. Deze chatbot met kunstmatige intelligentie helpt je snel aan onder andere websiteteksten. Maar kijk wel uit. Deze teksten zijn niet automatisch SEO vriendelijk of volledig kloppend. Het is altijd verstandig om een specialist naar je teksten te laten kijken voordat je ze publiceert.
Wil je meer copywriting tips? Laat het ons weten of neem contact met ons op. We helpen je graag!