Webleads Weetjes #06: Klaar voor GA4

Ben jij al toekomst proof met een goed ingericht GA4 account? In deze Webleads Weetjes vertelt Dinant je hoe het optimale uit GA4 kunt halen.

Standaard gebeurtenissen 

In tegenstelling tot UA werkt GA4 alleen nog maar op basis van gebeurtenissen. Denk aan een click, scroll of paginaweergave. Dit maakt aangepaste gebeurtenissen aanmaken een stuk gemakkelijker. Zorg ervoor dat je de verbeterde meting aanzet in de instellingen van je gegevens stream. Hier kan je dan direct gebruik van maken

Engagement cijfers

Waar er in UA veel gebruik werd gemaakt van het bouncepercentage is deze statistiek verdwenen bij GA4. Dit betekent dat er geen analyses meer gemaakt kunnen worden over de betrokkenheid van bezoekers op je website. GA4 rapporteert namelijk engagement cijfers. Dit is het tegenovergestelde van bouncepercentage en laat juist zien hoelang een bezoeker op je website blijft en welke actie hij uitvoert. 

Wil je meer weten over GA4? Raadpleeg onze Google Analytics 4 blog of neem contact met ons op. We helpen je graag! 

Vergelijkbare kennisbank items

Blog 3 minuten

Social proof om de conversie te verhogen

Online marketing
Blog 3 minuten

Pure frustratie met toegang tot Meta voorkomen?

Online marketing
Blog 3 minuten

Hoe je met korte video’s de aandacht trekt en vasthoudt

Social media marketing,Online marketing