Webleads Weetjes #03: Genereer meer leads op jouw website

Meer leads op jouw website. Het is de wens van bijna alle ondernemers met een bedrijfswebsite. Lisanne vertelt je in deze derde Webleads Weetjes hoe je toe kunt groeien naar meer leads. Veel kijkplezier!

De klantreis

De klantreis kenmerkt zich voor verschillende fases. 

  1. Eerst leert de klant je kennen
  2. Dan wordt hij enthousiast over jouw product of dienst
  3. Vervolgens is hij bereid om over te gaan tot een aanvraag of aankoop
  4. En ten slotte wil je dat de klant langer aan je gebonden wordt

Leren kennen

Zit jouw bezoeker nog maar aan het begin van de klantreis? Een harde conversie, zoals een offerte aanvraag, is dan misschien wat vroeg. Laat jouw bezoeker in dat geval inspiratie opvragen. Denk hierbij aan:

  • een inspiratieboekje
  • een magazine
  • een brochure

Deze kun je zelfs nog opvolgen met een automatische e-mail flow. 

Activeren

Is jouw bezoeker al wel toe aan een concrete aanvraag, maar twijfelt hij nog? Neem deze twijfel dan weg met rationele redenen om te kopen. Denk hierbij aan:

  • Unique Selling Points (USP's)
  • Positieve klantverhalen

Wil je meer tips over het verhogen van je leads? Ga dan naar de blog via onderstaande button. En dan zien we je graag weer bij de volgende Webleads Weetjes. 

Vergelijkbare kennisbank items

Blog 3 minuten

Social proof om de conversie te verhogen

Online marketing
Blog 3 minuten

Pure frustratie met toegang tot Meta voorkomen?

Online marketing
Blog 3 minuten

Topical dominance: domineren kun je leren

Online marketing