Webleads Weetjes #03: Genereer meer leads op jouw website
Meer leads op jouw website. Het is de wens van bijna alle ondernemers met een bedrijfswebsite. Lisanne vertelt je in deze derde Webleads Weetjes hoe je toe kunt groeien naar meer leads. Veel kijkplezier!
De klantreis
De klantreis kenmerkt zich voor verschillende fases.
- Eerst leert de klant je kennen
- Dan wordt hij enthousiast over jouw product of dienst
- Vervolgens is hij bereid om over te gaan tot een aanvraag of aankoop
- En ten slotte wil je dat de klant langer aan je gebonden wordt
Leren kennen
Zit jouw bezoeker nog maar aan het begin van de klantreis? Een harde conversie, zoals een offerte aanvraag, is dan misschien wat vroeg. Laat jouw bezoeker in dat geval inspiratie opvragen. Denk hierbij aan:
- een inspiratieboekje
- een magazine
- een brochure
Deze kun je zelfs nog opvolgen met een automatische e-mail flow.
Activeren
Is jouw bezoeker al wel toe aan een concrete aanvraag, maar twijfelt hij nog? Neem deze twijfel dan weg met rationele redenen om te kopen. Denk hierbij aan:
- Unique Selling Points (USP's)
- Positieve klantverhalen
Wil je meer tips over het verhogen van je leads? Ga dan naar de blog via onderstaande button. En dan zien we je graag weer bij de volgende Webleads Weetjes.