Webleads nieuws: Google komt met updates
Webleads nieuws: Google komt met updates
Bij Webleads houden we nauwlettend alle ontwikkelingen bij in de online wereld en de wereld van zoekmachines. Hierdoor blijven we zelf up-to-date met alle updates, en kunnen we onze klanten goed en snel adviseren om de concurrentie een stap voor te blijven! In de afgelopen maand heeft Google weer niet stilgezeten, en zijn er een aantal updates doorgevoerd. Hier lees je meer over in deze blog.
Actueler zoeken in Google
Het was al een tijd mogelijk om via een Tools- optie onder de zoekbalk alle zoekresultaten in Google te filteren op datum, maar dat kan sinds kort ook met commando’s die je meegeeft aan je zoekopdracht. Stel dat je op zoek bent naar informatie over de het WK vrouwenvoetbal, maar je wilt nog geen uitslagen zien van het WK van 2019, kan je bij Google als zoekopdracht ‘wk vrouwenvoetbal before:2017’ ingeven. Hierdoor zorgt Google ervoor dat je geen resultaten te zien krijgt die gepubliceerd zijn na 2017.
Ontwikkelingen Google Mijn Bedrijf
Ze zijn haast niet meer weg te denken uit de zoekresultaten: De Google Mijn Bedrijf vermeldingen. Deze vermeldingen zijn gratis aan te vragen als je een bedrijf hebt en zorgen regionaal voor een goede zichtbaarheid in Google. Een bijkomend voordeel van deze vermeldingen is dat je in Google Maps ook zichtbaar bent als locatie.
Binnen Google Mijn Bedrijf zijn er veel verschillende mogelijkheden om je vermelding in te vullen. Zo kan je afbeeldingen van je bedrijf, logo of team laten zien, je kunt contactgegevens invoeren en het is voor internetgebruikers mogelijk om reviews te plaatsen over je bedrijf. De afgelopen maand heeft Google een aantal opties toegevoegd om deze vermeldingen nog waardevoller te maken. Zo kan je:
Sinds kort producten toevoegen aan je vermelding. Het is mogelijk om de meest populaire producten uit je webshop nadrukkelijk te vertonen in je Google Mijn Bedrijf vermelding. Binnenkort in Nederland uitgelichte reviews laten zien. Google doet hiervoor zelf suggesties die gebaseerd zijn op 4 of 5 – sterrenreviews. Dit kan interessant zijn als je te maken krijgt met slechte publiciteit of als je gewoon wilt laten zien wat jouw bedrijf bijzonder maakt volgens je klanten.
Wil je meer weten over effectief online adverteren en altijd op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?