Klantbeoordelingen op je website zijn cruciaal. Lees waarom!

Vind jij je website wel terug in de zoekresultaten, maar vallen de resultaten tegen? Zou jij meer bezoekers naar je website willen trekken? Of ben jij op zoek naar een manier om meer bezoekers te laten converteren op je website? In dit artikel helpen we je om meerdere vliegen in één klap te vangen. Veel bedrijven besteden honderden uren aan hogere vindbaarheid in Google. De krachtigste manier om zowel hoger te komen in Google, meer doorklikken te krijgen én meer conversie op de website te kunnen genereren is door online reviews toe te voegen aan de website. In dit artikel lees je waarom je dit zou moeten doen. Daarnaast geven we aan het einde een cadeautje weg!

Robert Cialdini

95 procent van alle beslissingen nemen we onbewust. Een goede ondernemer weet dat hij zijn klant zal moeten overtuigen om de conversie te verhogen. Wat is de rol van reviews in ons brein? Hoe kun je door middel van klantbeoordelingen meer potentiële klanten overtuigen ‘’ja’’ te zeggen en laten doen wat jij wilt? Hoogleraar psychologie Robert Cialdini kreeg bekendheid door zijn boek ‘’Invloed’’ uit 1984. De beïnvloedingsprincipes in het koopproces die hij beschrijft, zijn ook voor online doeleinden toe te passen. Een de principes van Cialdini is sociale bewijskracht. Deze vorm van overtuigen van de klant is online uitstekend toe te passen door middel van reviews.

‘Als iedereen het doet, zal het wel goed zijn.’ Veertien procent van de mensen vertrouwt een advertentie, 70 procent de mening van een ander. Sociale druk is een van de krachtigste wapens om bezoekers te overtuigen. Concreet betekent dit dat bezoekers veel waarde hechten aan mensen die eerder een product bij jou hebben afgenomen. Wat betekent dit voor jouw website? Heel simpel, laat klanten hun verhaal vertellen op je website.

Gratis whitepaper

Bij webleads passen we deze techniek al jarenlang toe voor onze klanten. Wij zijn van mening dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om sociale bewijskracht op zijn website toe te passen. Hiervoor hebben wij een gratis whitepaper opgesteld die jullie hier kunnen downloaden.

In deze gratis whitepaper lees je waarom je reviews zou moeten tonen, hoe je dit praktisch aanpakt volgens een stappenplan én een case van onze klanten waarin je kunt zien wat voor impact dit kan hebben voor de groei van jouw onderneming.

Nu is de vraag. Is jouw onderneming klaar voor de impact die online reviews kunnen hebben?

Vergelijkbare kennisbank items

Blog 3 minuten

Social proof om de conversie te verhogen

Online marketing
Blog 3 minuten

Pure frustratie met toegang tot Meta voorkomen?

Online marketing
Blog 3 minuten

Topical dominance: domineren kun je leren

Online marketing