Jouw Ads advertenties op de schop: Wat verandert er?

Het zoekgedrag op Google verandert constant: naar maar liefst 15% van de dagelijkse zoekopdrachten is nog nooit eerder gezocht. Dus zien we dagelijks gloednieuwe zoektermen voorbij komen. Tegelijkertijd is het belangrijker dan ooit om het voor consumenten zo makkelijk mogelijk te maken om jouw website te vinden. Google speelt hierop in, en doet daarom een grote aankondiging: vanaf 30 juni 2022 zullen de uitgebreide tekstadvertenties verdwijnen.

Hét antwoord om in te kunnen spelen op deze trends is automatisering en machine learning. Dit kan je namelijk helpen om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste personen te laten zien. Google kiest er daarom voor om automatisering en machine learning toe te passen bij het maken van advertentieteksten.

Waarom machine learning?

Waar het nu nog mogelijk is om zelf de advertentieteksten en samenstellingen in te stellen, gaat deze mogelijkheid verdwijnen. De responsieve zoekadvertenties gaan deze plek volledig invullen. Adverteerders krijgen bij dit advertentietype de mogelijkheid om meerdere koppen en beschrijvingen toe te voegen, waarna Google deze op basis van machine learning gaat rouleren en optimaliseren. Responsieve zoekadvertenties zullen je helpen om beter te concurreren in veilingen bij relevante zoekopdrachten, doordat je advertenties kan leveren die passende teksten kunnen laten zien bij de zoekopdracht. 

Vergelijkbare kennisbank items

Video 5 minuten

Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule

Online marketing,Social media marketing
Blog 5 minuten

Zoek niet verder: zo word je gevonden als dé autoriteit

SEO,SEA,Online marketing
Blog 5 minuten

AI Overview: de nieuwe realiteit van zoeken

SEA,SEO,Online marketing