Een hogere CTR in Google Ads?

‘Een beeld zegt meer dan 1000 woorden’, en zo werkt het ook bij advertenties. Helaas was er nooit de mogelijkheid om beeld toe te voegen aan je tekstadvertentie op de zoekresultatenpagina van Google, maar daar is nu verandering in gekomen. Succes voor een hogere CTR gegarandeerd!

Nieuw in Google Ads: beeldextensies

Naast alle tekstuele extensies die je al toe kon voegen aan de tekstadvertenties (denk aan locatie, telefoonnummer, prijzen en promoties) is het nu namelijk ook mogelijk om afbeeldingen toe te voegen. Ideaal om je product beter uit te lichten en om nog beter op te vallen tussen de advertenties van je concurrenten. Door de afbeelding valt de advertentie op en zullen gebruikers sneller op jouw advertentie klikken. Daarnaast zorgt het ervoor dat mensen direct een beeld hebben van wat ze kunnen verwachten op je website, waardoor het de relevantie van de advertentie verhoogt. Hoe dat er dan uitziet in Google, zie je hieronder.

verdubbeling van de CTR met een beeldextentie

Zoals je ziet, zijn wij bij Webleads direct vanaf de activatie van de beeldextensies aan de slag gegaan voor onze klanten. Dat de beeldextensies daadwerkelijk zorgen voor betere prestaties, is te zien in het volgende praktijkvoorbeeld van COOXS. Waar de gemiddelde CTR over de afgelopen 30 dagen op 17% lag, kwam de CTR wanneer de afbeeldingen getoond werden uit op maar liefst 39%. Meer dan een verdubbeling! 

De functie van de beeldextensies wordt momenteel uitgerold over alle Google Ads accounts. Wil jij ook de CTR en relevantie van je advertenties verbeteren? Zorg dan dat je snel gebruik maakt van deze functie! Ben je nog geen klant van ons, maar wil je hier wel graag mee aan de slag? We helpen je uiteraard graag. Neem contact met ons op!

Update locatie-extensies

Naast het toevoegen van de beeldextensies zijn ook locatie-extensies erg belangrijk. Driekwart van de mensen die op hun smartphone zoekt naar iets in de buurt, brengt namelijk binnen een dag een bezoek aan die locatie. Om direct de juiste locaties in je extensie te krijgen, kun je je Google Ads account koppelen aan je Google Mijn Bedrijf. 

Sinds kort helpt Google je hierbij. Als je accounts nog niet gekoppeld zijn, kan het zijn dat Google een passend Google Mijn Bedrijf account identificeert. Vervolgens wordt automatisch een koppelingsverzoek ingediend, krijg je hier een mail over ter informatie, en na een week wordt de koppeling automatisch doorgevoerd. Vervolgens worden de locatie-extensies automatisch geactiveerd en neemt Google je dus werk uit handen. 

Aan de slag met beeldextenties

Mocht je toch nog vragen hebben over extensies en de overige mogelijkheden, kun je altijd contact opnemen met onze marketeers. Dat doe je gemakkelijk en snel via onderstaande button.

Vergelijkbare kennisbank items

Video 3 minuten

Stop het mislopen van leads en omzet door verloren data

SEA,SEO,Development
Video 2 minuten

Webleads Weetjes #11 Toe aan een nieuwe website? In 7 stappen het antwoord

Development,Online marketing,SEA
Blog 3 minuten

Drie tips om het maximale uit GA4 te halen

SEA,Online marketing