Drie kansen met LinkedIn
Bedrijven met zakelijke doelgroepen zijn massaal aanwezig op LinkedIn. In Nederland is het aantal accounts zo’n 8,5 miljoen en het dagelijkse gebruik van Nederlanders op LinkedIn neemt nog altijd toe. Dit zijn allang niet meer alleen werkzoekenden; LinkedIn wordt steeds meer een netwerk- én kennisplatform. Uiteraard blijft LinkedIn in ontwikkeling om de gebruikers te kunnen voorzien van nieuwe functionaliteiten. In deze blog sommen we wat recente ontwikkelingen op, zodat je weer op de hoogte bent van wat LinkedIn te bieden heeft.
LinkedIn Events
Sinds een paar maanden kun je events aanmaken op LinkedIn. Je kunt hierbij kiezen tussen een openbaar event of een privé-event. Je kunt je eigen logo en banner toevoegen bij het aanmaken. De optie is te vinden via de homepage van LinkedIn, in de linkerkolom. Het staat niet heel groot aangegeven, maar onder je pagina’s en het kopje Recent kun je het zien staan. Momenteel is het alleen nog maar mogelijk om een event aan te maken vanuit je persoonlijke profiel. Dus nog niet vanuit een bedrijfspagina.
Open for Business
Ben je een zzp’er of heb je een klein mkb-bedrijf? Dan kun je vanaf nu in één oogopslag laten zien wat je te bieden hebt met Open for Business. Met Open for Business maak je als freelancer of mkb-ondernemer op je LinkedIn profiel direct zichtbaar wat je te bieden hebt en dat nieuwe klanten welkom zijn. Zo zien geïnteresseerden meteen voor welke dienst of service ze contact met je op kunnen nemen.
Relevante Open for Business-content wordt daarnaast ook getoond in je zoekresultaten. De functie verschijnt automatisch in profielen van zelfstandigen en mkb’ers.
Regionale targeting
Ook aan het campagnemanager-gedeelte van LinkedIn wordt regelmatig gesleuteld. Ben je lokaal actief of organiseer je een evenement? Dan kun je met LinkedIn nu verbeterd regionaal targeten. Waar je eerder in ‘de omgeving van’ een plaats in de buurt zat met je advertenties, kun je nu concreet plaatsen selecteren.
Uiteraard blijft LinkedIn werken aan optimalisaties, dus meer ontwikkelingen zullen ongetwijfeld volgen. In de tussentijd is er in ieder geval genoeg om te ontdekken op LinkedIn. Wil je van je laten horen met je LinkedIn bedrijfsaccount, maar weet je niet wat je doelgroep van je wil weten? Neem contact met ons op en we helpen je graag!
En jij?
Wil je adverteren op LinkedIn? Klik op onderstaande button voor meer informatie.
Adverteren op LinkedIn
Dit artikel verscheen eerder in Business in Barneveld.