Apple valt niet ver meer van de boom

Apple neemt een stap de groene kant op, nu zij de Duitse milieu- en privacyvriendelijke zoekmachine Ecosia in hun systemen hebben geplant tot standaardzoekmachine. 

Mooie belofte

Voor zowel iOS, macOS en iPadOS is de standaard zoekmachine veranderd naar Ecosia, die een mooie belofte heeft. Ecosia geeft aan dat al het geld dat na aftrek van de kosten overblijft, wordt geïnvesteerd in boomplant projecten over de hele wereld. De oprichter, Christian Kroll, is hier behoorlijk transparant over. Iedere maand publiceert hij namelijk de inkomsten en uitgaven. Hier zie je hoeveel bomen er al geplant zijn door Ecosia-gebruikers. 

Op deze manier kun je online dus zoeken en klikken, én ondertussen bijdragen aan een mooie, groene doelstelling. Win-win! 

Advertentiekansen op Microsoft

De zoekmachine Ecosia draait op Microsoft-technologie (Bing) en je kunt in de zoekmachine Ecosia dus adverteren via Microsoft Advertising, voorheen bekend als Bing Ads. Het marktaandeel van Bing zou door de stap van Apple wel eens aanzienlijk kunnen gaan stijgen en daarmee wordt het voor adverteerders nog interessanter om ook (of nog meer) te gaan adverteren via Microsoft Advertising. 

Wij houden als bureau deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Wil je met ons bomen over de mogelijkheden van adverteren via Microsoft Advertising, en uiteraard het koppelen naar Ecosia? We staan graag voor je klaar! 

Vergelijkbare kennisbank items

Video 5 minuten

Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule

Online marketing,Social media marketing
Blog 5 minuten

Zoek niet verder: zo word je gevonden als dé autoriteit

SEO,SEA,Online marketing
Blog 5 minuten

AI Overview: de nieuwe realiteit van zoeken

SEA,SEO,Online marketing