Saint Gobain Isover bereikt hun doelgroep in een periode van schaarste in de markt
Saint Gobain Isover is wereldwijd de grootste producent van isolatiematerialen, levert al meer dan 70 jaar innovatieve producten die worden toegepast in onder meer de woningbouw, utiliteitsbouw, metaalbouw, prefab houtbouw en door de doe-het-zelver. De uitdaging: hoe kan er worden ingehaakt op een periode van schaarste op de markt?
Media director
Online marketeer
Resultaten
Aan de hand van een actiematige campagne van 6 weken is via meerdere kanalen de specifieke doelgroep bereikt, namelijk Search (Adwords & Bing Ads), Social (Facebook & Linkedin) en Display (Adwords).
- Saint Gobain is onder de aandacht gebracht bij specifieke doelgroepen.
- Er is ingezet op vergroting van het aantal website bezoekers, om de doelgroep daar verder te informeren
- Verhoging van websiteverkeer met ruim 43% in de looptijd van de campagne
Hoe zijn we tot dit succes gekomen?
We hebben ingehaakt op de ontstane schaarste in de markt, waarbij het product van Saint Gobain Isover als het betere alternatief onder de aandacht van de doelgroep wordt gebracht. Centraal hierbij staat daarnaast traffic genereren naar de website, waar voor (potentiele) klanten alle benodigde informatie te vinden is. Saint Gobain Isover heeft voor deze ambitie een partner gevonden in Webleads om hier een gerichte invulling aan te geven.