Zo hielp het LEAD model Middendorp Montage aan beter websiteverkeer
Middendorp Montage - de specialist in dak- en gevelsystemen die al vele jaren actief is in de regio. De uitdaging: meer offerte aanvragen, betere website en meer resultaten in de online campagnes.
Media director
Online marketeer
Resultaten
- Bij het maken van de nieuwe website hebben we een verbeterde websitestructuur ontwikkeld, waardoor de gebruiksvriendelijkheid is gestegen. Dit wierp ook haar vruchten af op SEO-gebied: zonder actieve SEO inspanningen realiseerden we een 68% stijging in het aantal organische websitebezoekers.
- Het conversieratio vanuit de organische bezoekers steeg met 30%.
- De gemiddelde laadtijd (via Google Chrome) met de nieuwe website, gemaakt op het Fork CMS, nam af van 6,51 seconden naar slechts 1,18 seconden!
- Op de gelanceerde nieuwe website steeg, door een goede mix van zoek- en display advertenties in Google Ads en Microsoft Advertising, het aantal betaalde websitebezoekers met 58%. Dit zonder grote verhogingen van het budget. Hierbij zijn we zowel in de L(eren kennen), E(nthousiasmeren) als in de A(ctiveren)-fase van het LEAD-model aanwezig bij de doelgroep. Deze combinatie zorgde er daarnaast ook voor dat het bouncepercentage met maar liefst 41% is gedaald: geïnteresseerde websitebezoekers dus!
Hoe zijn we tot dit succes gekomen?
Om meer offerte aanvragen te kunnen genereren, moet het complete plaatje kloppen. Zowel een gebruiksvriendelijke website, als de kanalen om de relevante doelgroepen naar deze website te leiden. Op de website moet duidelijk zijn waar Middendorp Montage voor staat en moet de websitebezoeker makkelijk rond kunnen navigeren, om alle benodigde informatie te verzamelen en aanvullend de voor Middendorp gewenste doelen te kunnen behalen.
Hier hebben we dan ook in het gehele proces, en de uitgedachte strategie door middel van ons LEAD-model, rekening mee gehouden. Waar de oude website totaal niet geoptimaliseerd was voor SEO- en SEA-doeleinden, was dit met de nieuwe website prioriteit nummer één. Zo kan er gestreefd worden naar optimaal rendement uit de kanalen en op de website. Cohesie is hierin het sleutelwoord.