Social media marketing

Succesvol inzetten van social media, dit blijkt in de praktijk voor veel bedrijven een leuke maar lastige uitdaging. Veel gehoorde opmerkingen van ondernemers zijn dan ook: “kost veel tijd, maar wij hebben een laag bereik en zien weinig interactie”. Of: “bereik is leuk, maar komen er ook leads en/of aankopen uit?”. Het mooie van social media is meteen ook de leukste en grootste uitdaging: klanten in het hele aankooptraject (customer journey) vertegenwoordigen. De ene bezoeker leert je net kennen, de ander is al klant en weer een volgende staat op het punt om bij je te kopen!

Bij Webleads zijn we ervan overtuigd dat jouw succes afhangt van waarde toevoegen aan je netwerk, geen tijdelijk schreeuw om aandacht, maar content die jouw doelgroep aanspreekt (inspireert, helpt, vermaakt). Waardoor je aan relaties op de lange termijn bouwt. Hoe? Met een duidelijke strategie, goede content en consistentie geven we de doelgroep een reden om je te gaan volgen, dagen we ze uit tot interactie en verleiden we ze tot een aankoop als ze daar klaar voor zijn. Zo bouw je aan relaties (groei volgers), je merkbekendheid (bereik) en open je deuren voor de korte en lange termijn (leads en sales). Of je nu enkel organisch, met campagnes of gecombineerd aan de slag wilt met je social media, met ons als sparringpartner of als uitvoerder maken we er samen een succes van!

Expertise
Social media marketing
Onze social media marketing expert(s)

Online marketeer

Lisanne Hilbers

Online marketeer

Mijke Codée
0miljoen
social media gebruikers
0minuten
schermtijd per dag
0
Sociale kanalen
team brainstormt met sticky notes

Hoe we Social Media succesvol inzetten?

  • Plan op maat - Geen doel of doelgroep is hetzelfde. We passen bewezen theorieën en strategieën toe en stemmen die af op jouw doel en doelgroep.
  • Datagedreven & resultaatgericht - Een bewezen aanpak die al werkt bij onze klanten.
  • Innovatief - We leren, ontwikkelen en experimenteren doorlopend. En de opgedane kennis zetten we in om jouw social campagnes te optimaliseren. Toegang tot bèta's en korte lijnen met Meta, Pinterest, LinkedIn en TikTok.
  • Specialistische kennis van de kanalen (best practices, targetingopties, tracking, tooling, algoritme beïnvloeden)

onze certificeringen

Dit doen we met succes

We hebben een heleboel leuke klanten en opdrachten en we vertellen daar graag over. Maar nog liever laten we de voorbeelden en resultaten voorzichzelf spreken. Bekijk hier een selectie van ons werk

300+ sollicitanten in het eerste jaar

SEO,Social media marketing,SEA

Online impact en zichtbaarheid: de succesvolle mix van kanalen voor BAUHAUS

Online marketing,Design,Social media marketing,SEA

Met een succesvolle, onderbouwde strategie heeft Brother mooie stappen gezet op het gebied van online presence

Online marketing,Social media marketing,SEA

Wat onze klanten van ons vinden

Ik ben zeer tevreden over Webleads! Hun team heeft geholpen met effectieve online marketing en resultaten waren snel zichtbaar. Sterke aanbeveling!HenkEigenaar
Webleads is een competente duizendpoot en voor BAUHAUS de one-stop oplossing voor onze online marketingactiviteiten.Anne van BreukelenOnline Marketing Manager
We hebben met een succesvolle, onderbouwde strategie mooie stappen gezet op het gebied van onze online presence. We zijn dus erg tevreden met Webleads en werken nu doorlopend aan meer resultaten op dit gebied.Krista Wiggers

Veelgestelde vragen over Social media marketing

Hoe krijg ik meer volgers op mijn social media kanalen?
Waardevolle content is key: informatieve en visueel aantrekkelijk content die jouw doelgroep aanspreekt. Maar ook interactie is van belang: reageer op reacties onder jouw posts, bouw een community op. Daarnaast kan Webleads ook met strategische campagnes ervoor zorgen dat jouw volgerbase wordt vergroot.
Hoe halen we meer resultaat uit onze socials (leads, sales)
Met een gedegen contentstrategie behaal je het optimale resultaat uit jouw socials. Speel in op de contentbehoefte van de klant. Dit kan met doelgerichte advertenties.
Social media zelf doen of uitbesteden?
Social media wordt vaak als een bijkomende taak gezien, overweeg of je hier genoeg en geschikte mankracht voor in huis hebt. Als het niet intern beheerd kan worden, besteed het dan uit aan een online marketing bureau. Zo kunnen de experts resultaatgericht met jouw social media aan de slag.
Kom je er niet uit?
Neem contact op met onze social media marketing specialist!

Lisanne Hilbers

Online marketeer
ContactContact

Vergelijkbare kennisbank items

Video 5 minuten

Webleads Weetjes #20: 11 Tips voor een strakke video (inclusief bloopers!)

Social media marketing,Online marketing,Design,Totaalpakket
Blog 3 minuten

Hoe je met korte video’s de aandacht trekt en vasthoudt

Social media marketing,Online marketing
Blog 3 minuten

Meer zakelijke leads met Linkedin

Social media marketing