Met een succesvolle, onderbouwde strategie heeft Brother mooie stappen gezet op het gebied van online presence
Brother Nederland is onderdeel van de Brother Groep, een multinational met kantoren en fabrieken over de hele wereld. Brother blijft graag met de tijd meegaan. Naast dat ze jarenlang printers verkopen, staan ze altijd open voor nieuwe kansen. De uitdaging: de aanwezigheid op sociale media uitbreiden en de ruimte voor branding en merkbekendheid te vergroten.
Media director
Online marketeer
Resultaten
- De samenwerkingen met influencers waren al snel een groot succes.
- De link met de 'organizing'-doelgroep, waarmee de influencers een sterke affiniteit en dus volgers hadden, sloot perfect aan bij het te verloten product.
- Het Instagram-account, dat vanaf nul begon zonder volgers, had binnen drie maanden bijna 1.000 volgers.
- Na deze succesvolle campagne wordt er nu structureel gewerkt met een contentkalender die strategisch is afgestemd op de doelgroep, en er zijn meerdere doorlopende samenwerkingen met influencers.
Hoe zijn we tot dit succes gekomen?
Om je merkbekendheid te vergroten, heb je naast relevante producten ook de juiste kanalen nodig. Zo had Brother nog geen Instagram-kanaal, waar voor sommige Brother-producten wel de doelgroep zich bevindt. Naast het aanmaken van het kanaal, werd er ook een plan gemaakt om actief volgers te werven. Webleads bracht hiervoor advies uit en bereidde een campagne voor. Deze campagne besloeg voor een groot deel influencer marketing. Door de samenwerking met de influencers moesten er meer volgers en bekendheid worden gegenereerd onder de juiste doelgroep. In deze campagne mocht een tweetal influencers een P-Touch labelprinter verloten onder hun doelgroep, waarbij de deelnemers als één van de voorwaarden Brother moest gaan volgen op Instagram.