Meer zakelijke leads met Linkedin
Wanneer je als bedrijf op zoek bent naar meer zakelijke leads, is LinkedIn een goed startpunt. Maar hoe maak je nou eigenlijk slim gebruik van dit platform en hoe kom je nou eigenlijk gemakkelijk in contact met nieuwe leads? In dit artikel geven we je een aantal tips die je vandaag nog in praktijk kan brengen om jouw klantenkring te vergroten!
Datum
Expertise
Social media marketingOnze experts
Online marketeer
Online marketeer
Herken jouw bezoekers
Via Google Analytics, of wellicht via een dashboard binnen jouw website, heb je inzicht in jouw websiteverkeer. Maar wie zijn die websitebezoekers? En zijn het de - voor mij - interessante mensen? Via de tool Leadinfo krijg je inzicht in welke bedrijven jouw website bezoeken. En niet alleen dat, het geeft je vervolgens ook een overzicht van welke medewerkers er bij dat bedrijf werken (gebaseerd op LinkedIn-data). Vervolgens ontvang je als Leadinfo-gebruiker een overzicht van alle bedrijven die op jouw site zijn geweest:
Door deze data slim in te zetten, kun je als bedrijf nieuwe leads identificeren en hen zelfs benaderen via LinkedIn met een gepersonaliseerd bericht. Hierdoor wordt het mogelijk om:
- Jezelf opnieuw onder de aandacht brengen bij deze leads, door inzet van betaalde campagnes via LinkedIn
- Een lijst van vergelijkbare bedrijven creëren in LinkedIn, waardoor je lijst met nieuwe leads verder kan toenemen
Ben jij klaar voor meer zakelijke leads?
Next Level data inzetten
In punt 1 behandelden we Leadinfo als tool, om meer zakelijke leads te identificeren en hen te benaderen. Data uit Leadinfo kan je importeren in jouw LinkedIn campagnebeheer. Hierdoor wordt het mogelijk om jouw potentiële leads relevante advertenties op hun tijdlijn te tonen.
Daarnaast is het mogelijk om een vergelijkbare doelgroep aan te maken o.b.v. de Leadinfo lijst. Het algoritme van LinkedIn gaat dan op zoek naar bedrijven die vergelijkbaar zijn met degenen die jouw website hebben bezocht. Deze kan je vervolgens meenemen in de targeting van je campagnes. Dat is Next Level data inzetten!
Gemakkelijk een afspraak maken
Wanneer je gebruik maakt van LinkedIn Premium (voor slechts €40,- per maand), heb je verschillende voordelen. Zo krijg je toegang tot verschillende extra statistieken en krijg je de mogelijkheid om uitgebreide zoekfilters te gebruiken. Maar een ander voordeel is dat je als ondernemer de mogelijkheid krijgt om een button aan je profiel toe te voegen, gericht op het maken van een afspraak. Dit vergroot de kans dat iemand contact met jou opneemt, wanneer hij/zij jouw profiel bekijkt:
Automatisch nieuwe leads identificeren en benaderen
Je kent ze vast wel, die standaard reeks van aaneengeschakelde berichten, die beginnen met een connectieverzoek. Wanneer je deze accepteert, volgt er vaak een bericht met een aanbieding of nieuwe vacature die wordt gedeeld. Vaak worden dit soort berichten geautomatiseerd verstuurd, omdat ze van tevoren in een campagne zijn ingesteld. Maak je hier een gegenereerd praatje van, wat niet oprecht voelt, werkt het snel tegen je. Echter, wanneer je dit soort campagnes echter op de juiste manier insteekt en ze persoonlijk maakt, kan dit veel nieuwe leads en een groei van je LinkedIn netwerk opleveren! Bij Webleads gebruiken we specifieke tooling en expertise om dit mogelijk te maken. Meer weten?
Organisch beter gevonden worden
Het blijft ons toch wel verbazen: veel ondernemers besteden nauwelijks aandacht aan de optimalisatie van hun LinkedIn profiel. Dit is eigenlijk de basis en wanneer je deze optimalisaties niet hebt gedaan, is het een gemiste kans. Wanneer je dit namelijk wel doet en je belangrijke branche gerelateerde zoekwoorden in je titel verwerkt, word je beter vindbaar wanneer gebruikers hier binnen LinkedIn op zoeken. En dat gebeurt vaak!
Wil je als ondernemer nog meer tips om jouw LinkedIn profiel te professionaliseren? Vul dan het onderstaande formulier in!