Webleads Weetjes #14 Verlies jouw social publiek niet met deze tip!

Inmiddels ken je vast de ‘typische’ TikTok-video’s wel: verticaal gefilmd, een leuke, trending audio en bovenal: kort. Dit soort video’s, short-form, wint ook op andere social kanalen aan populariteit.

Deze video’s zijn kort, omdat de spanningsboog tegenwoordig een stuk korter is. Binnen 3 seconden verliezen mensen hun aandacht al! Daarom wil je de kijker binnen die 3 seconden triggeren. Maar hoe doe je dit? In deze nieuwste blog geven wij je 5 best practices voor short-form video’s, zodat jij direct zelf aan de slag kan gaan!

Sociaal = verticaal

Het begint al bij de basis: zorg dat je de video verticaal filmt. Social media platforms zijn ontworpen voor verticale formaten voor een full screen ervaring op je telefoon. Horizontale video’s zijn lastiger te bekijken en wijken af van de norm verticale video’s, waardoor er minder snel interactie ontstaat.

‘Mandje van Tichelaar’

Zoals je al eerder in deze blog las, is de spanningsboog tegenwoordig een stuk korter. Maar wat is dan de ideale lengte? We geven je hieronder wat richtlijnen:

  • Instagram: 7-15 seconden
  • TikTok: 11-17 seconden
  • YouTube Short: 15-60 seconden

Zorg dus dat je deze richtlijnen aanhoudt om mensen niet af te laten haken. Dus we zullen de titel van deze best practice herschrijven: MAND.

Vergelijkbare kennisbank items

Video 5 minuten

Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule

Online marketing,Social media marketing
Video 5 minuten

Webleads Weetjes #20: 11 Tips voor een strakke video (inclusief bloopers!)

Social media marketing,Online marketing,Design,Totaalpakket
Video 4 minuten

Webleads weetjes #17 Voorkom blokkade van je Meta-account

Social media marketing