Webleads weetjes #13 Klaar voor 2024 met deze trends!
In de laatste Webleads Weetjes van 2023 geven onze experts voor meerdere kanalen een tip! Zo ben jij écht klaar voor 2024! In deze Webleads Weetjes leggen we je het uit.
Google of social media als zoekmachine voor Gen-Z? Deze generatie gebruikt social media als zoekmachine en gebruikt een Pinterest of TikTok als bron voor hun zoekopdrachten. Speel hierop in met jouw content op Pinterest door jouw belangrijkste zoekwoorden te verwerken in de content, zodat jij zichtbaar bent voor Gen-Z. Denk hierbij aan de visual, maar ook aan de pin titel of beschrijving.
SEO
Alle SEO trends komen neer op Google’s doel om een betere ervaring voor haar gebruikers te genereren. De website moet goed zijn ontworpen en moet de juiste content bevatten. Google wil namelijk iedereen die een zoekopdracht doet, de beste en meest relevante websites tonen.
SEA
Ook in het adverteren op zoekmachines speelt automatisering een steeds grotere rol. Gebruik automatisering in jouw voordeel, maar pas op dat het gebruik van automatisering niet de ondergang van jouw SEA campagnes betekent.
E-mailmarketing
Het gebruik van visuele elementen wordt in de e-mailmarketing steeds belangrijker, omdat de spanningsbogen van consumenten steeds korter worden. Door afbeeldingen, video’s en klikbare elementen in je e-mails te verwerken is het makkelijker om de aandacht te trekken en deze te behouden.
Datum
Expertises
Online marketing, Design, Email marketing, Marketplaces, Development, Social media marketing, TotaalpakketOnze experts
Media director
Online marketeer
Data en dashboard'
Misschien ken je deze uitspraak uit de bouw wel:
1x meten = weten 2x meten = zeker weten 3x meten = nooit meer vergeten Maar anders dan in de bouw kunnen je cijfers online per meetsysteem verschillen. Ja echt waar!! En dat is essentieel om te weten, maar vooral ook om rekening mee te houden bij de inzet van je middelen.
Met een goed meetplan, inzicht in al je databronnen en een goed dashboard kun je er voor zorgen dat je de juiste zaken meten en conclusies trekt op basis van de meest relevante cijfers. Zo haal je echt meer uit je marketing budget!
AI is niet meer weg te denken uit de huidige samenleving. CHAT GPT kan gebruikt worden voor inspiratie bij het opzetten van een nieuwe advertentiecampagne binnen Linkedin. Maar ook tools zoals canva en photoshop, bieden AI powered oplossingen voor de creatie van een nieuwe visual.
Linkedin, dochterbedrijf van Microsoft, heeft ook niet stilgezeten en gebruikt AI om bijvoorbeeld het beste bod te suggereren aan een adverteerder en voor het versimpelen van de creatie van een Linkedin campagne. Dit kan adverteerders veel tijd schelen en de prestaties van een campagne bevorderen.
Meta
Wil je jouw klanten een online voorproefje geven, zoals het passen van een skibril? Dit kan met de opkomende meta trend: AR advertenties. Ze bieden je de kans om een product te ervaren voordat je het koopt, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.
CRO
Het verhogen van de conversie op jouw website of webshop kan onder andere door de inmiddels welbekende Cialdini-principes. Laat zien dat anderen jouw product ook kopen (social proof), dat er niet veel meer van op voorraad zijn (schaarste) of geef je bezoeker iets, voordat je iets terug verlangt (wederkerigheid). Toch zijn er veel meer dingen mogelijk, en iets wat recenter zijn opmars weet te vinden, is personalisatie.
Het aanbieden van een persoonlijke versie van je platform, afgestemd op de data die het platform van jou heeft (en dus op maat gemaakt voor jou) zorgt ervoor dat je je eerder thuis voelt op het platform. Je ziet bijvoorbeeld jouw naam voorbij komen, je ziet producten die je recent hebt bekeken en, een stap verder, dynamisch op maat ingeladen veelgestelde vragen. Dat scheelt weer telefoontjes met vragen.
AI/chat GPT
Een digitale assistent bij elke website? AI maakt dit mogelijk, bijvoorbeeld met een chatbot die 24/7 klaar staat om vragen te beantwoorden. Ieder jaar worden deze assistenten slimmer en helpen ze de websitebezoeker sneller en met meer zaken en dat heeft veel voordelen. Ze beantwoorden vragen, zijn altijd beschikbaar en onthouden gegevens van bezoekers.
Webdev
Over het algemeen is het niet verstandig om AI-programmeercode klakkeloos over te nemen. In plaats van deze code’s klakkeloos over te nemen, is het raadzaam om de code te bestuderen, de logica te begrijpen, en deze aan te passen aan je behoeften. Zorg er echter altijd voor dat je begrijpt hoe de code werkt en dat je eventuele wijzigingen zorgvuldig test voordat je deze in productie gebruikt. Het is belangrijk om te investeren in het ontwikkelen van je eigen begrip en vaardigheden in plaats van simpelweg code te kopiëren.
Design
Is jouw digitale ontwerp of website voor iedereen toegankelijk? Meer mensen dan je denkt maken gebruik van een schermlezer, kleuraanpassingen en spraakcommando’s om hun apparaten te bedienen. Zorg dus dat je aandacht hebt besteed aan alle zaken die gebruikers tegemoet komen in hun verschillende behoeften zodat jouw digitale ontwerp of website makkelijk in gebruik is voor iedereen!
Vraag jij je af hoe je gebruik maakt van de juiste online strategie? Wij denken graag met je mee!