Licht, camera... Actie gericht aan het werk!

Het spreekwoord 'Een beeld zegt meer dan duizend woorden' is inmiddels bekend. En als één beeld al veel zegt, dan zegt bewegend beeld nog meer. Online video's worden tot meer dan 10 keer vaker gedeeld via sociale media, en YouTube is de op een na grootste zoekmachine ter wereld, na Google. Bovendien geeft een video jouw bedrijf een gezicht. Het laat bijvoorbeeld zien welke mensen er werken en hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Zo kun je bijvoorbeeld een product op een luchtige en persoonlijke manier uitlichten of informatie delen uit jouw branche, zodat je als autoriteit wordt gezien.

Maar hoe maak je een goede video die wordt gedeeld én waarbij de gewenste actie wordt ondernomen? We geven je vijf tips die je video professioneler en aantrekkelijker maken.

Plan vooruit, maak een script

Het is belangrijk om goed voorbereid te zijn. Zorg ervoor dat je de benodigde apparatuur hebt, zoals een camera, microfoon, goede verlichting en eventueel een statief. Bepaal wat je wilt bereiken met de video, bijvoorbeeld het promoten van een product, het vinden van nieuwe medewerkers of het vergroten van het vertrouwen bij nieuwe of bestaande klanten. Bepaal je doelgroep.

Maak een script om je ideeën te plannen en te visualiseren. Als je het moeilijk vindt om een script te maken, begin dan met een aantal steekwoorden en bedenk wat je over die steekwoorden wilt vertellen.

Vergelijkbare kennisbank items

Video 5 minuten

Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule

Online marketing,Social media marketing
Blog 5 minuten

Zoek niet verder: zo word je gevonden als dé autoriteit

SEO,SEA,Online marketing
Blog 5 minuten

AI Overview: de nieuwe realiteit van zoeken

SEA,SEO,Online marketing