10 keer vooruitzien: dé trends voor 2023
Zoals ieder jaar kijken we ook in 2022 vooruit op het komende jaar. Welke ontwikkelingen zien we en wat mag niet ontbreken in het plan voor 2023? We geven je 10 trends, zodat jij 2023 alvast vooruitziet.
#1 Intentie content
Door het ‘waarom’ beter te begrijpen, begrijp je de klant en kun je relevante intentie content voor je doelgroep creëren. Daarnaast is dit ook een kans om je van de buren te onderscheiden. Terwijl zij veel meer op de oppervlakte van de klantbehoefte zitten, ga jij de diepte in. Middels zaken als blogartikelen of een goede FAQ kun je invulling geven aan intentie content.
#2 Podcasts en (korte) video’s
In verlengde van ‘on the go’ leefstijl wint content dat geconsumeerd kan worden in combinatie met andere bezigheden (bijv. podcasts) aan populariteit. Ook video’s blijven het goed doen. Een video is immers het perfecte middel om een visueel verhaal te vertellen. Wel zien wij dat de filmpjes mede dankzij de populariteit van TikTok en de oververzadigde markt steeds korter worden.
#3 Intelligente en interactieve marketing
Door de snelle ontwikkelingen van AI, real-time messaging en AR toont de consument toenemende interesse in interactieve marketing. De behoefte aan tweerichtingsverkeer in marketingcommunicatie is weer gegroeid, waarbij de consument ook persoonlijker, sneller en efficiënter geholpen wil worden. Denk aan advertenties waarbij men met behulp van AR meteen iets kan passen. AR, VR, chatbots en realtime interacties met de klant gaan in 2023 een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie worden.

Datum
Expertises
Totaalpakket, Social media marketing, Online marketingOnze experts

Lead social
