+200% meer bezoekers tegen minder campagnekosten
Mulhuyzen Bliksembeveiliging is een leverancier van beveiligingssystemen. Als familiebedrijf zijn zij meer dan 70 jaar - al 3 generaties lang - dé specialist op het gebied van bliksembeveiliging, aardingssystemen en overspanningsbeveiliging.
Media director
Online marketeer
Ambitie
Mulhuyzen Bliksembeveiliging wil meer leads genereren. Het probleem hierbij, waar we samen al snel tegenaan liepen, was dat de destijds huidige website van Mulhuyzen niet echt goed was ingericht voor SEO. De content was beperkt en de website was niet erg gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk. Daarnaast was er veel competitie, waardoor de website al snel in het niet viel met concurrenten. Relevant en converterend verkeer naar de website krijgen met SEO en SEA was daarmee lastig.
Oplossing
In samenspraak met Mulhuyzen kozen we voor het maken van een nieuwe website. Deze werd vanaf het begin zo ingericht, dat SEO-werkzaamheden en SEA-campagnes vanaf de start effect zouden hebben. Zo is de website direct geoptimaliseerd qua snelheid en qua design. Het menu werd omgegooid en de content op de website werd uitgebreid met relevante zaken, gericht op de juiste zoekwoorden. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat de eerdere SEO resultaten (verkregen links en zoekwoord rankings) behouden bleven in de nieuwe website, om te voorkomen dat er weer opnieuw begonnen moest worden.
Resultaten
Het goed op elkaar afstemmen van de nieuwe website en de marketingkanalen heeft gezorgd voor diverse mooie resultaten. Zo is de positie van diverse zoekwoorden, die voor Mulhuyzen belangrijk zijn, gestegen. Hiermee wordt de doelgroep van Mulhuyzen beter bereikt en wordt Mulhuyzen ook beter gevonden op zoektermen waarop adverteren duur is, door veel concurrentie. Ook is de domein rating verhoogd. Daarnaast is het aantal website bezoekers meer dan verdubbeld en is - doordat de website beter aansluit bij de doelgroep (door een goed design en de juiste zoekwoorden) - het aantal conversies zelfs vervijfvoudigd. Ten slotte is er met de wijzigingen een goede basis gelegd voor betere SEA resultaten, omdat het verkeer vanuit de campagnes uit Google Ads op een meer relevante landingspagina landt en de gewenste actie makkelijk kan uitvoeren. Hierdoor behaalt Mulhuyzen nu tegen minder campagnekosten, meer conversies!