Top takeaways uit Google Marketing Live

23 mei was Google Marketing Live 2023, met dit jaar, niet geheel verrassend, de focus op AI (Artificial Intelligence). Hoe gaat Google AI integreren in Google Ads en de zoekresultaten? En hoe beïnvloedt dat jouw advertentie inzet? We delen vier leuke inzichten en toekomstplannen van Google met je in deze blog.

1. AI integratie in de zoekresultaten

Google experimenteert met manieren om Artificial Intelligence in te zetten in de Google zoekmachine. Hierdoor kunnen gebruikers follow-up vragen stellen, wat hen de mogelijkheid geeft om dieper in te gaan op wat ze zoeken en meer een gesprek aan te gaan met Google. Hierbij zullen ook opties komen voor adverteerders om advertenties te plaatsen.

2. Hulp bij opzet en creatie van campagnes en assets

Google probeert bij te dragen aan het gemakkelijker opzetten van campagnes door middel van AI. Deze optie lijkt voornamelijk handig voor gebruikers die minder of geen ervaring hebben met het opzetten van advertenties.

Daarnaast gaat Google (nog meer) helpen bij het creëren van assets in jouw campagnes. Als jij je website opgeeft, kan AI meedenken over tekst assets, maar ook afbeeldingen suggereren die passen bij jouw website en merk, speciaal voor jouw organisatie door AI gegenereerd. Dit kan dus zorgen voor unieke afbeeldingen, afgestemd op wat jij wilt uitstralen met jouw merk.

SEO - zoekmachine optimalisatie

Vergelijkbare kennisbank items

Video 5 minuten

Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule

Online marketing,Social media marketing
Blog 5 minuten

Zoek niet verder: zo word je gevonden als dé autoriteit

SEO,SEA,Online marketing
Blog 5 minuten

AI Overview: de nieuwe realiteit van zoeken

SEA,SEO,Online marketing