Meters maken met online marketing
In de vorige twee blogs uit deze blogserie bespraken we de voordelen van het snel kunnen schakelen tussen web development en online marketing en bespraken we de te doorlopen stappen in het geval je een nieuwe webshop voor je dierenwinkel zou willen laten ontwikkelen.
Vandaag lopen we de vervolgstappen door. Want je webshop is nu klaar en staat live; nu is het tijd om meters te maken.
Betrokken online marketing
De online marketing specialisten zijn vanaf het begin betrokken geweest bij het ontwerpen van je webshop. Normaal gesproken staat er op jouw webshop welke dierenproducten je aanbiedt. Alles komt voorbij, met specificaties en een leuke beschrijving. Echter, bied je aan wat je aan wil bieden of bied je aan wat de klant wil hebben? Vaak toch wel het eerste, maar de betrokken online marketeer heeft in jouw geval gekeken waar naar gezocht wordt. En deze zoekwoorden en –termen zijn verwerkt in de structuur van de webshop en in de tekst. Zodoende vergroot je de kans op een hoge positie in de onbetaalde zoekresultaten van Google en dus meer bezoekers voor jouw webshop. En dit levert normaliter weer meer conversies op.
Ook zijn, buiten de webshop, andere zaken beter op elkaar afgestemd. Denk bijvoorbeeld aan Google Analytics, waardoor de doelen binnen de webshop beter gemeten kunnen worden. Zo heb je precies in kaart hoe vaak bepaalde pagina’s bezocht zijn, hoe vaak er contact is gezocht en hoe vaak er op bepaalde buttons is geklikt. Wij zeggen altijd ‘meten = weten’. Ook doelgroepen, zoals klanten die je webshop langer dan vijf minuten bezochten of klanten die hun virtuele winkelwagen vulden, maar nooit hebben afgerekend, heb je inzichtelijk. En dat is dan weer ideaal om ze nog eens te benaderen, via retargeting, bijvoorbeeld door middel van een banner.
Stilstaan is achteruitgaan
Nu alles is geïmplementeerd, is het niet de bedoeling dat je achterover gaat leunen. Integendeel, het is juist zaak te blijven optimaliseren. Naar aanleiding van de verschillende resultaten, kunnen er steeds weer verbeteringen doorgevoerd worden. Dit komt de doelen en de conversies van je webshop weer ten goede. En mocht het voorkomen dat er wat gecompliceerdere optimalisaties nodig zijn? Dan heb jij web development en online marketing onder één dak en worden deze optimalisaties snel en makkelijk afgestemd en doorgevoerd.
Op deze manier wordt je webshop gevonden, is het online bezoek relevant én haal je het maximale uit je bezoekers. Het beste op alle vlakken. Klinkt dit alles niet als muziek in je oren?
Webleads
Bij Webleads helpen we je graag met zowel het web development als de online marketing. Dit noemen wij Build & Run. Wij kunnen je met dit totaalpakket goed en snel van dienst zijn. We zijn hierin resultaatgericht en persoonlijk betrokken en werken met een multidisciplinair team. Wil jij graag één aanspreekpunt voor zowel de ontwikkeling van je website, webshop of app (Build) en je online marketing (Run)? Lees dan hier meer over Build & Run of neem contact met ons op!