Jouw strategie goed onderbouwd met het LEAD-model
Vraag je jezelf ook regelmatig af of je met je online marketing wel alles uit de kast haalt? En voelt je huidige inzet wel eens aan als ‘los zand’? Krijg dan de grip terug op je marketing inzet en kies voor een strategie waarin de afzonderlijke kanalen elkaar versterken. Met het LEAD-model van Webleads kom je tot een goed onderbouwde strategie en hij past ook nog eens op één A4’tje. Wat wil je nog meer?
Heb jij veel online zichtbaarheid en website bezoekers, maar te weinig interactie en een minimaal aantal leads? Dan is het heel belangrijk dat je deze bezoekers beter leert kennen en ontdekt waar ze blij van worden. Want een enthousiaste bezoeker is veel sneller geneigd om tot een actie over te gaan. Met de juiste aandacht kun je een klant doorontwikkelen tot merk-fan die vaker koopt of je aanbeveelt bij relaties. Het LEAD-model is bij uitstek het middel om daar te komen. Het is een strategische maar vooral ook praktische aanpak die je helpt om op basis van data de juiste beslissingen te nemen.
Wat levert het LEAD-model je op:
Het geeft je rust - goed onderbouwde online marketing strategie Het geeft je grip op je online marketingmix - inzicht in waar bij te sturen (geen los zand) Het geeft je resultaat - juiste boodschap (creatie) op het juiste moment (medium) Het geeft je duidelijke meetpunten (KPI’s) voor inzicht en optimalisatie (meten = weten) Wat houdt het LEAD-model in? Gebaseerd op de onderstaande aspecten komen we tot een goed onderbouwde strategie voor je online marketing:
De ‘klantreis’ Bewezen theorieën / modellen (AIDA, OGSM, Cialdini & Ansoff) Jouw kennis van de markt en je product(en) Onze ervaring met online marketing
De term LEAD staat enerzijds voor de verschillende fases van de ‘klantreis’; Leren (kennen), Enthousiasmeren, Activeren & Doorontwikkelen. Anderzijds is het een verwijzing naar het resultaat - namelijk leads.
Toekomst proof
Door de grote verscheidenheid aan kanalen (touch points) is de (online) media consumptie in deze tijd zeer versnipperd. En een dynamische online marketing inzet, waarbij 1:1 communicatie eerder regel dan uitzondering is, is daarbij van groot belang. De enige manier om dit goed te kunnen doen is te optimaliseren op basis van data. En data wordt daarom ook alom gezien als het nieuwe goud!
Ben jij op dit moment bezig met je online marketing strategie of ben je aan het denken gezet? Ons LEAD-model heeft al meerdere ondernemers de grip op hun marketing teruggegeven. Ben jij de volgende? Klik op de button hieronder om meer te lezen over het LEAD-model en om, geheel vrijblijvend, een uurtje te sparren over jouw strategie!