Zo genereer je in 2025 meer zakelijke leads!
Het gericht genereren van meer zakelijke leads is voor veel bedrijven in 2025 nog steeds een uitdaging. Online campagne via Google Ads of social media brengen meer verkeer op de site, maar daarvan is niet altijd direct duidelijk of het om een zakelijke of particuliere bezoeker gaat. Meer verkeer betekent natuurlijk ook niet direct meer leads. Hier is meer voor nodig.
Datum
Expertises
Online marketing, Email marketingOnze experts

Media director

Online marketeer
Waterdichte strategie
Om gericht meer zakelijke leads te genereren, is het belangrijk dat je (online) marketing strategie waterdicht is en dat je je inspanningen richt op buyer persona’s: een chic woord voor jouw ideale klant!
Bedrijven die marketing richten op buyer persona’s genereren meer winst, zien meer resultaat van hun marketing campagnes (waaronder e-mail) en zetten meer website bezoekers om in leads, volgens een artikel van Forms.app.
In dit artikel geven we een aantal tips om gericht meer zakelijke leads te genereren en laten we met wat praktijkvoorbeelden zien hoe dit werkt!
Uiteraard geven we niet alles weg. Voor een waterdichte (online) marketing strategie kun je het beste even contact met ons opnemen! ;)
De buyer persona's in kaart
Wist je dat er gemiddeld ongeveer 10 personen zijn betrokken bij een zakelijk aankoopproces? OrangeTalent zocht dit al eens uit. Ook begint 80% van het aankoopproces met de initiator en beslisser die van tevoren een lijst met potentiële bedrijven voor een aankoop hebben vastgesteld. Sta je niet op die lijst, ofwel: ben je niet top of mind, dan loop je daar al handel mis.
Als bedrijf richt jij je dus op meerdere buyer persona’s aangezien er gemiddeld 10 personen betrokken zijn bij een aankoop. Dit kan er als volgt uitzien:
- De initiator: Mensen die het probleem of de behoefte voor jouw product of dienst identificeren. Bijvoorbeeld: ‘We hebben last van geluidsoverlast en dus hebben we akoestische producten nodig.’
- Influencers: Personen binnen een bedrijf met invloed op de aankoopbeslissing.
- Deciders: De uiteindelijke beslissers.
- Buyers: Mensen die de aankoop uitvoeren.
- Users: De uiteindelijke gebruikers van het product of de dienst.
Hoe zet ik dan websitebezoekers om in leads?
Als online marketeers zijn we bij Webleads gek op tools. Zo weten we niet alleen alle ins en outs van AI, maar hebben we uiteraard ook tooling en kennis om je te helpen het bedrijf áchter een website bezoeker te identificeren. Wij zijn trotse Diamond partner 💎 van Leadinfo: de hoogste rang die je bij Leadinfo kan nastreven!
Met Leadinfo kun je o.a. het volgende:
- De bedrijven achter het websitebezoek te identificeren.
- Informatie over het bedrijf bekijken zoals de contactgegevens, medewerkers en financiële informatie.
- Bedrijven labelen. Zo kun je als verkoop (team) gestructureerd informatie uitlezen, opvolgen en bijhouden.
- Leads opvolgen met de autopilot-functie. Een combinatie van gepersonaliseerde e-mail flows en LinkedIn berichten.
- Formulierinzendingen laagdrempeliger maken, waardoor het totaal aantal leads toeneemt!

Een aantal voorbeelden in de praktijk
Hieronder tonen we je in verschillende stappen een voorbeeld van een e-mail automation flow in de praktijk van één van onze klanten:
1. Gebruiker zoekt in Google en is op zoek naar een akoestische oplossing
Op dit moment weet de gebruiker nog niet welk product het beste bij hem past en is dus onderzoek aan het doen.

2. Gebruiker weet wat hij wil en klikt op onze advertentie in Google
Na het klikken op onze advertentie heeft de gebruiker nog geen contact opgenomen. Waarschijnlijk is hij nog meer onderzoek aan het doen en vergelijkt hij bijvoorbeeld prijzen.

Gebruiker ontvangt via Leadinfo een gepersonaliseerde e-mail
De gebruiker is toegevoegd aan de e-mailcampagne, omdat hij voldoet aan de criteria van de buyer persona die wordt getarget. Hij ontvangt daarom van ons een gepersonaliseerde e-mail en bericht via Linkedin.
Hij leest de e-mail en vult uiteindelijk het formulier op de site in voor gepersonaliseerd akoestisch advies.
Ook meer zakelijke leads genereren?
Bij Webleads helpen we je graag en denken we met jou mee om je (online) marketing strategie waterdicht te maken zodat jij gericht meer zakelijke leads kan genereren! De mogelijkheden met een tool zoals Leadinfo zijn eindeloos. Bij Webleads hebben we alle kennis in huis om jou hiermee te helpen.
Vandaag nog meer zakelijke leads genereren? neem gerust contact met ons op!