Webleads Weetjes #22: Haal meer leads uit je website mèt gouden tip!

Voor veel bedrijven blijft het een uitdaging: hoe trek je zakelijke leads aan? Online campagnes via Google Ads of social media zorgen vaak wel voor meer verkeer op je website, maar… wie zijn die bezoekers eigenlijk? Zijn het bedrijven, of toch consumenten?

En nog belangrijker: meer verkeer betekent niet automatisch meer leads. Daar is meer voor nodig. In deze editie van onze Webleads Weetjes-serie duiken we in wat er wél werkt als je op zoek bent naar meer zakelijke leads.

Waterdichte strategie

Om gericht meer zakelijke leads te genereren, is het belangrijk dat je (online) marketing strategie waterdicht is en dat je je inspanningen richt op buyer persona’s: een chic woord voor jouw ideale klant!

Bedrijven die marketing richten op buyer persona’s genereren meer winst, zien meer resultaat van hun marketing campagnes (waaronder e-mail) en zetten meer website bezoekers om in leads, volgens een artikel van Forms.app.

In dit artikel geven we een aantal tips om gericht meer zakelijke leads te genereren en laten we met wat praktijkvoorbeelden zien hoe dit werkt!

Uiteraard geven we niet alles weg. Voor een waterdichte (online) marketing strategie kun je het beste even contact met ons opnemen! ;)

De buyer persona's in kaart

Wist je dat er gemiddeld ongeveer 10 personen zijn betrokken bij een zakelijk aankoopproces? OrangeTalent zocht dit al eens uit. Ook begint 80% van het aankoopproces met de initiator en beslisser die van tevoren een lijst met potentiële bedrijven voor een aankoop hebben vastgesteld. Sta je niet op die lijst, ofwel: ben je niet top of mind, dan loop je daar al handel mis.

Als bedrijf richt jij je dus op meerdere buyer persona’s aangezien er gemiddeld 10 personen betrokken zijn bij een aankoop. Dit kan er als volgt uitzien:

  • De initiator: Mensen die het probleem of de behoefte voor jouw product of dienst identificeren. Bijvoorbeeld: ‘We hebben last van geluidsoverlast en dus hebben we akoestische producten nodig.’
  • Influencers: Personen binnen een bedrijf met invloed op de aankoopbeslissing.
  • Deciders: De uiteindelijke beslissers.
  • Buyers: Mensen die de aankoop uitvoeren.
  • Users: De uiteindelijke gebruikers van het product of de dienst.

Hoe zet ik dan websitebezoekers om in leads?

Als online marketeers zijn we bij Webleads gek op tools. Zo weten we niet alleen alle ins en outs van AI, maar hebben we uiteraard ook tooling en kennis om je te helpen het bedrijf áchter een website bezoeker te identificeren. Wij zijn trotse Diamond partner 💎 van Leadinfo: de hoogste rang die je bij Leadinfo kan nastreven!

Met Leadinfo kun je o.a. het volgende:

  • De bedrijven achter het websitebezoek te identificeren.
  • Informatie over het bedrijf bekijken zoals de contactgegevens, medewerkers en financiële informatie.
  • Bedrijven labelen. Zo kun je als verkoop (team) gestructureerd informatie uitlezen, opvolgen en bijhouden.
  • Leads opvolgen met de autopilot-functie. Een combinatie van gepersonaliseerde e-mail flows en LinkedIn berichten.
  • Formulierinzendingen laagdrempeliger maken, waardoor het totaal aantal leads toeneemt!

Ook meer zakelijke leads genereren?

Bij Webleads helpen we je graag en denken we met jou mee om je (online) marketing strategie waterdicht te maken zodat jij gericht meer zakelijke leads kan genereren! De mogelijkheden met een tool zoals Leadinfo zijn eindeloos. Bij Webleads hebben we alle kennis in huis om jou hiermee te helpen.

Vandaag nog meer zakelijke leads genereren? neem gerust contact met ons op!

Vergelijkbare kennisbank items

Blog 5 minuten

Zo genereer je in 2025 meer zakelijke leads!

Online marketing,Email marketing
Event 3 minuten

Wijzer met Webleads #5 | Lead generation

Totaalpakket,Online marketing,Development,Design
Video 5 minuten

Webleads Weetjes #20: 11 Tips voor een strakke video (inclusief bloopers!)

Social media marketing,Online marketing,Design,Totaalpakket