Webleads weetjes #18 Lokaal gevonden worden
Je wilt meer verkeer naar je site of fysieke winkel. Lokaal gezien worden is dan cruciaal. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 46% van de zoekopdrachten lokaal georiënteerd zijn en dat men vaak meer vertrouwen heeft in bedrijven die inspelen op lokaliteit.
Met onze tips zorgen we ervoor dat je ook online de lokale autoriteit wordt voor jouw doelgroep!
Tip 1 - Denk als een klant
Stem jouw content af op de juiste zoekterm en toon content die aansluit bij het doel van je klant. Stel jezelf eens deze vragen.
Wanneer je de antwoorden centraal stelt in de content die je maakt of optimaliseert, dan zet je een hele grote eerste stap.
Tip 2 - Start klein
Als mensen zoeken naar een lokale aanbieder om te bezoeken, doet 86% dit via Google Mijn Bedrijf. Zorg dus dat je daar op inspeelt.
Bonus tip:
Zit jij echt in een concurrerende markt? Dan zijn er nog veel meer typen content waar je een lokaal karakter aan kunt geven
Een complete checklist voor optimalisatie van je GMB pagina delen we graag met je. Reageer op deze video of mail naar info@webleads.nl. En dan zien we je graag weer bij de volgende Webleads Weetjes!
Datum
Expertises
Online marketing, TotaalpakketOnze experts

Media director

Lead social
Recente kennisbank artikelen
- De impact van AI op social media: de kansen én risico’s voor jouw bedrijf
- Webleads Weetjes #21: Mimimalisme in UX
- Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule
- Vanaf eind 2025: WCAG-richtlijnen ook verplicht voor jouw website
- Zoek niet verder: zo word je gevonden als dé autoriteit
Recente kennisbank artikelen
- De impact van AI op social media: de kansen én risico’s voor jouw bedrijf
- Webleads Weetjes #21: Mimimalisme in UX
- Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule
- Vanaf eind 2025: WCAG-richtlijnen ook verplicht voor jouw website
- Zoek niet verder: zo word je gevonden als dé autoriteit