Webleads weetjes #16 Wil jij jouw websitebezoekers geruststellen en overtuigen?

Wil jij jouw websitebezoekers geruststellen én overtuigen? Natuurlijk wil je dat. Blijf hangen voor een paar concrete tips!

Net als vele andere ondernemers, wil ook jij dat jouw websitebezoeker de gewenste actie op jouw website uitvoert. Sociaal bewijs, ook wel social proof genoemd, is dan een onmisbaar goed.

Social proof

Social proof houdt in dat men geneigd is om gedrag van anderen te volgen in onzekere situaties. Een soort kuddegedrag dus. En online iets kopen of aanvragen levert vaak een onzekere situatie op, want:

  • Komt het product wel bij mij aan?
  • Is de kwaliteit wel zo goed als geschetst op de site?

Als we zien dat anderen deze onzekere situatie hebben getrotseerd en waar hebben gekregen voor hun geld, zullen wij ook eerder geneigd zijn om tot een aankoop of aanvraag over te gaan.

Vormen van social proof die je kunt toepassen zijn:

  • Het aantal sterren van jouw reviews tonen op de website
  • Gehele recensies van jouw klanten tonen
  • Een beroemdheid, influencers of ander persoon met autoriteit aan het woord laten

Bonustip:

heb jij een bepaalde doelgroep? Spreek die mensen direct aan, want wanneer mensen op ons lijken, geeft social proof een nóg sterker effect.

Vergelijkbare kennisbank items

Blog 3 minuten

Social proof om de conversie te verhogen

Online marketing
Blog 3 minuten

Pure frustratie met toegang tot Meta voorkomen?

Online marketing
Blog 3 minuten

Hoe je met korte video’s de aandacht trekt en vasthoudt

Social media marketing,Online marketing