Drie tips om het maximale uit GA4 te halen
Google Analytics is wereldwijd het meest gebruikte systeem om websitedata te beheren en analyseren. Geen wonder dat de overgang van Universal Analytics (UA) naar Google Analytics 4 (GA4) in de marketingwereld een veelbesproken onderwerp is. Google heeft deze nieuwe versie van Google Analytics onder andere gelanceerd om beter te passen bij de websites van deze tijd en om beter bestand te zijn tegen een toekomst zonder cookies. De nieuwe Google Analytics gebruikt echter een heel andere manier van meten, waardoor de overgang van UA naar GA4 voor de gebruiker niet automatisch gaat. Ben jij al klaar voor deze overgang
UA stopt, GA4 neemt over
Per 1 juli 2023 stopt UA met het verzamelen van gegevens. De oude data blijft vervolgens nog minstens een half jaar beschikbaar, maar zal uiteindelijk verdwijnen. Om wel data te kunnen blijven verzamelen, is het dus zaak dat de GA4 tracking tegen die tijd optimaal ingeregeld staat. Dit houdt in dat er een nieuwe property aangemaakt moet worden, het tracking ID ingeladen moet worden op alle pagina’s van je website en dat de website-acties die je wil meten goed ingesteld staan.
Naast dat GA4 helemaal ingesteld moet worden, zal het ook wat tijd kosten om te wennen aan het gebruik van deze nieuwe versie. Er zijn een aantal dingen veranderd ten opzichte van UA, en ook de interface ziet er anders uit. 3 tips om het optimale uit GA4 te halen:

Datum
Expertises
SEA, Online marketingOnze experts

Lead SEA
