Stop het mislopen van leads en omzet door verloren data
Server side tracking wordt een onmisbare methode voor dataverzameling nu tech giganten zoals Google, Microsoft, Apple en Firefox aankondigen third party cookies te gaan blokkeren.
Waarom is het actueel?
Het is al een tijdje gaande: een cookieless era. Maar doordat Chrome (de browser van Google, wat in NL de meeste gebruikte browser is) net als andere techgiganten op korte termijn third party cookies niet meer gaat toestaan, betekent het dat je naar een oplossing moet waarbij je niet meer afhankelijk bent van third party cookies, maar van jouw eigen data: first party cookies. Server side tracking is hiervoor de oplossing.
Waarom moet je er wat mee?
Kort door de bocht: als je niets doet, kan dat ten koste gaan van de omzet omdat je waardevolle data mist. Waardoor je bijvoorbeeld niet meer goed in staat bent om binnenkomend verkeer op waarde te schatten. Hierdoor kan je minder goed bepalen wat succesvolle kanalen of campagnes zijn. Maar ook voor het bijsturen en optimaliseren van de ROI of de ROAS van de campagnes wordt hierdoor niet meer mogelijk.
Datum
Expertises
SEA, SEO, DevelopmentOnze experts
Online marketeer
Online marketeer
Wat zijn first party cookies en third party cookies? Wat zijn de verschillen?
Wat kun je daar aan doen?
Server side tracking (laten) inregelen en zorgen dat je de juiste consent hebt. Zodat third party cookies omzeild worden en er gebruik gemaakt wordt van first party cookies.
Wat is het voordeel daarvan?
- Third party cookies omzeilen en opslaan als first party data. Je hebt daardoor geen last van de browserbeperkingen van jouw bezoekers, van specifieke instellingen van gebruikers of browsers zoals ad blockers.
- Snellere laadtijden
Wil je nog meer informatie? Luister dan naar onze podcast waarin Mathijs en Lindy bovengenoemde punten nog extra toelichten.
Hoe kunnen wij jou helpen?
We helpen je graag over te stappen op server side tracking in combinatie met Cookiebot, waarmee je een aantal belangrijke problemen oplost. We verlengen de levensduur van je doelgroepen, we beperken misgelopen data en we versnellen het inladen van je tracking.
Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.