Stop het mislopen van leads en omzet door verloren data
Server side tracking wordt een onmisbare methode voor dataverzameling nu tech giganten zoals Google, Microsoft, Apple en Firefox aankondigen third party cookies te gaan blokkeren.
Waarom is het actueel?
Het is al een tijdje gaande: een cookieless era. Maar doordat Chrome (de browser van Google, wat in NL de meeste gebruikte browser is) net als andere techgiganten op korte termijn third party cookies niet meer gaat toestaan, betekent het dat je naar een oplossing moet waarbij je niet meer afhankelijk bent van third party cookies, maar van jouw eigen data: first party cookies. Server side tracking is hiervoor de oplossing.
Waarom moet je er wat mee?
Kort door de bocht: als je niets doet, kan dat ten koste gaan van de omzet omdat je waardevolle data mist. Waardoor je bijvoorbeeld niet meer goed in staat bent om binnenkomend verkeer op waarde te schatten. Hierdoor kan je minder goed bepalen wat succesvolle kanalen of campagnes zijn. Maar ook voor het bijsturen en optimaliseren van de ROI of de ROAS van de campagnes wordt hierdoor niet meer mogelijk.

Datum
Expertises
SEA, SEO, DevelopmentOnze experts

Online marketeer
