Hoe kleine interacties op jouw website het aantal conversies verhoogt

Wanneer je op een website komt, kun je verschillende kleine veranderingen waarnemen. Denk aan een knop die van kleur verandert wanneer je er met je cursor op gaat staan of een animatie in de content. Deze veranderingen worden micro-interacties genoemd; kleine interacties tussen de websitebezoeker en digitale systemen. Deze elementen verrijken de gebruikerservaring van de websitebezoeker en de functionaliteit van de gebruikersinterface. In deze blog geven we je voorbeelden en verschillende tips om micro-interacties goed toe te passen op jouw website, zodat ze de gebruikerservaring én de conversie verhogen. 

Gebruiksvriendelijke ervaring voor meer conversie

Micro-interacties spelen een belangrijke rol in het creëren van intuïtieve en gebruiksvriendelijke ervaringen en dragen daarmee bij aan een hogere user engagement en conversie. 

Denk bijvoorbeeld aan een button-knop op een website. Heb je een statische button zonder enige interactie, dus geen kleur die verandert of button die even vergroot wordt? Dan wordt deze button minder snel als button gezien en zal men er minder snel op klikken. Heb je daarentegen een button die zoals in dit voorbeeld van kleur verandert? Dan wordt de button sneller gebruikt.

Vergelijkbare kennisbank items

Video 5 minuten

Webleads Weetjes #23: Van scrollen naar scoren: de short form formule

Online marketing,Social media marketing
Blog 5 minuten

Zoek niet verder: zo word je gevonden als dé autoriteit

SEO,SEA,Online marketing
Blog 5 minuten

AI Overview: de nieuwe realiteit van zoeken

SEA,SEO,Online marketing